Oglaševanje z obvestili 404
Na spletnem mestu MySpace sem zadnjič zasledil odlično obvestilo o napaki 404 oz. obvestilo, da stran ne obstaja. Očitno ima njihov programer Tom zanimive ideje in je, da bi obiskovalcem olajšal čakanje, za “error 404” postavil kar klasično računalniško igrico Pacman.

Jasno je takšnih in podobnih primerov obvestil veliko in še več. Programerji si s takšnimi ali drugačnimi sporočili zelo razvedrijo čas, vendar pa sem razmišljal, da bi lahko ta »web property« koristno izrabili tudi za oglaševanje. Po klasičnem sporočilu »Ta stran ne obstaja!« bi lahko preostali del strani izrabili za samo promocijo ali pa tudi za sporočila oglaševalcev.
V tem momentu se nisem posebej spuščal v raziskave, ali so katere od oglaševalskih mrež kaj takega že preizkusile in kakšen bi bil potencial takšnega oglaševanja, zdi pa se mi zanimivo razmišljanje in še dodaten izkoristek vašega spletnega mesta. Na ta način bi izkoristili tudi tiste obiskovalce, ki jih iskalniki pripeljejo na strani, ki ne obstajajo več, predvsem pa bi bilo to koristno takrat, ko bi imelo vaše spletno mesto težave zaradi takšne ali drugačne napake.
Pusti komentar
404 pomeni, da uporabnik isce informacijo na tvoji strani, a je ne najde. Zakaj bi mu priporocil iskanje po drugih straneh, ce mu lahko poves kje drugje pri tebi naj to informacijo najde?
fry 08.09.06 10:07 pm
Fry, nisem mislil, da bi bil 404 samo reklamni. Imel bi vse elemente normalnega 404, torej tudi, da lahko uporabnik poišče iskano vsebino iz vstopne strani, le preostali del strani bi lahko namenili tudi samopromociji. To pomeni tudi, da bi lahko tem uporabnikom namenili nek reklamni material ali kaj podobnega za promocijo podjetja. Torej, želeli bi, da uporabniki nimajo tako slabega občutka, ker site, ki so ga želeli obiskati, trenutno ni dostopen. Vsekakor bolje, kot samo obvestilo, da trenutno nismo dosegljivi, ne? Sicer pa mislim, da je v večini primerov “down time” minimalen, vseeno pa lahko to izkoristimo.
Martin Kalar 08.10.06 1:36 am
No, 404 je ponavadi kar permanent (file not found), mogoče govoriš o 500 (server error) ali čem podobnem, ki pa je itak preveč nepredvidljiv. Se strinjam, da so te strani običajno neizkoriščene, si pa ne predstavljam, da bi na njih dal reklamo za koga drugega - vseeno hočem, da se jezni uporabnik potolaži, če se le da ne v objemu drugega ponudnika.
fry 08.10.06 8:45 pm
No, gotovo je to situacija, ki jo je potrebno izkoristiti “with care”. Morda bolj v tem smislu: “Shit. Out servers are down or there’s something else wrong with our site. Take advantage of this splendid offer from our company and print this coupon for 10% discount on all our products. We’ll be on-line ASAP and when we are you can also be notified via your e-mail or sms. Have a nice day and hope to click you soon.†:) Prostor za oddajo podatkov je jasno opremljen z notice, da se bo le-ta uporabil izključno za ta enkratni moment. Vsekakor pa mora biti ton teh sporočil prilagojen korporacijski podobi vsakega posameznega podjetja.
Martin Kalar 08.11.06 10:31 pm
Pa saj 404 že 10 let izkoriščajo ponudniki domenskih in strežniških storitev. Najraje namestijo kakšne kontekstualne oglase ali pa sponzoriran search … Se mi zdi predvsem bolj pomembno, da 404 v prvi meri ostane 404 .. Bolj pomembno se mi zdi, da se na tak page namesti kakšen javascript, ki adminu (recimo na mail) sporoči, od kod kam kaže napačen link. Tako bo splet boljši!
Google je predvidel možnost izkoriščanja error strani. V sistemu Google Adsense je na primer strogo prepovedano nameščanje oglasov na kakršnekoli strani, ki ne vsebujejo vsebine in pri tem eksplicitno poudarjajo error strani. Zaradi take stvari te zelo radi vržejo ven iz sistema. Niti Google Adsense Searcha ne smeš inštalirat. Se mi je zdelo logično, da bi .. če se napaka že zgodi, uporabnik dobil adsensov search engine v smislu: Če ne najdeš tu, najdi z googlom … Pa je tudi to prepovedano. :(
Mitja Mavsar 08.17.06 8:55 pm
Vsakomur se zgodi, da se zatipka pri naslovu spletnega mesta, ali pa da je bila stran, ki jo isce, ze odstranjena. In takrat naletimo na Error 404, ponavadi povsem suhoparno in pusto obvestilo Not Found The requested URL / was not found on this server. Med branjem meni priljubljenih blogov, pa sem odkril tudi post Oglasevanje z obvestili 404. Ker se sam redkokdaj zmotim pri naslovu spletne strani, tudi se nisem naletel na kaksno zanimivo resitev ali celo reklamo s to napako. Ker pa mi seveda Error 404, ki ga moj apache javlja, ni dal miru, sem si malce pomagal s skripto in ustvaril malce drugacno napako. Ce se ti da, lahko mirno poisces kaksno napako in jo pokomentiras. Ker pa vem, da nihce nima ravno volje da bi iskal napake, je pa tukaj LINK.
:had: » Blog Archive » Error 404 08.19.06 11:21 pm
Martin, motiš se, Google Adsense oglasi so dovoljeni na 404 error pagih.
Konec koncev, zakaj pa nebi dali še na stran košček vsebine ali zanimiv keywordov, ki bi ciljali oglase.
brilko 11.03.06 4:20 pm
Me veseli, da se ti zdi vsebina na mojem blogu interesantna. Vseeno pa je komentar na to temo napisal Mitja, sam pa sem napisal prispevek v tem tonu, da podpiram izrabo tega “web property”. Moram pa priznati, da še nisem zasledil oglase AdSense na straneh 404. Google jih prepoveduje, kar pa še ne pomeni, da jih uporabniki ne morejo plasirati.
Vzrok zakaj Google tega ne dovoljuje je v tem, da njegov sistem plasiranja oglasov uporablja kontekstualno targetiranje in vsakršno “potvarjanje” vsebine ni dovoljeno.
Npr. oglas za avto Renault Megane, se bo pokazal na navičarskem portalu ob članku o novem Renault Meganu in ne na strani 404 tega portala, ki nima nobene veze z avtomobilizmom. Torej Google samo skrbi za kvaliteto delovanja svojega sistema plasiranja oglasov.
Martin Kalar 11.03.06 5:02 pm
Se opravičujem, imata tako podobni imeni pa priimki s vizualne strani, da sem zamešal.
Fantje na DP so raziskovali in mailali adsense team glede tega. Kakor je že znano za adsense team, lahko zjutraj dobiš drugačen odgovor kot zvečer. :P
Tako, da je team dal večinokrat odgovor v smislu da ja, včasih pa tudi ne, ker kot piše v TOS “Prohibited Uses. You shall not (v) display any Ad(s), Link(s), or Referral Button(s) on any error page.”. No nato je zaključek bil tak, da je nekdo poslal nekaj zbranih nasprotujočih si odgovorov in team mu je odgovoril, da potrjuje, da lahko uporabiš oglase na 404 error straneh. Malo se je še potem diskutiralo, vendar zaključek se mi zdi logičen, če dodaš vsej malo vsebine ali kakšen link, potem so oglasi popolnoma v skladu in če vse skupaj povzameš, tako pravi tudi adsense team.
Sicer pa, 404 error je še vedno stran kot stran, če prikrijemo to, uporabnik sploh nemore vedeti, da je error page, tako da je še to potrditev, da če daš vsaj malo vsebine, je zadeva dovoljena.
Če je res potrebno in imate zadosten obisk, da se nabere na 404 straneh dovolj pristankov, potem se splača, za par dolarjev pa bi rekel, da ne.
brilko 11.03.06 5:26 pm
Brilko. Meni so pri adsense support odgovorili, da ne smem na redirect ali 404 strani namestiti ne iskalnika ne oglasov.
Mitja Mavsar 11.05.06 7:26 pm
Ja, verjamem, čeprav sem celo zgodbo napisal v prejšnjem post kako je glede tega.
Summa summarum #2: nobeden nemore načeloma vedeti, da je to 404 error, če zadevo tako prilagodiš. :P
brilko 11.07.06 2:25 am